Onsdag d. 25 November løb November måneds arrangement "Kost og Motion" af banen. Vi mødtes kl. 18:30 hvor dagens løbetur var kortet lidt af, så vi kunne komme hjem i klubben og få lidt at spise mens de 2 fysioterapeuter Louise & Søren fortale om kost og motion.

Det var en lærerig oplevelse, vi fik vist Y og T tallerkenen, vi lærte bla. at Broccoli er sund ;) Marie Kiks indeholde meget mere sukker end mange tror og ja Alkohol skal indtages i små doser :)  Ellers var budskabet spis sund og varieret, kombineret med mængden, så tænk over hvor meget du spiser, og spis i et tempo så hjerne kan nå at følge med, det tager lige lidt tid før man erfare at man er mæt. Louise var ikke meget for løftede pegefingere og forbud, og hvis man bare fulgte et af hendes simpel råd "Luk munden og let røven" så kunne det ikke gå helt galt :)


Da Louise var færdig med at fortælle om kost, gik Søren igang med at fortælle om træning. Vi kom igennem emner som konditionstræning, pulszoner og styrketræning. Især styrketræning var en god kombination til løbetræning, da det ud over, at forbygge skader også villle forbedre dit løb. Med flere muskler ville man som løber have flere kræfter ved landing og skridtafviklingen. Ang. træningsmængde var Søren´s anbefaling, at man trænede mindste 2 gange i ugen hvis man ville holde formen ved lige, og ville man forbedre sig og have resultater ville han anbefale 1 ekstra gang træning i ugen, dette evt. kunne være styrketræning.

Derefter blev ordet give frit til spørgsmål og Brian fik svar på en spørgsmål som han havde brændt efter hele aften: "De plancher som var hængt op i kiosken med Fransk hotdog, pomfritter og pølsemix, hvornår skulle vi igang med dem :)" Hvorefter blev aftenen sluttet af men snak og hyggelig samvær.

Tak til Søren, Louise, Kirsten og BIK for en super arrangement.

Kirsten´s billeder fra arrangementet igår kan ses her!