BIK Løb starter Power Walk hold 25. Sept.


Power Walk er gang i meget raskt tempo, med gode hurtige skridt og med armene i sving. Skridtlængden er kortere end ved almindelig gang og hastigheden højere. Det er kombinationen af den hurtige gang og armbevægelser, der gør Power Walk effektiv som konditionstræning plus du forbrænder en masse kalorier og får trænet dine benmuskler og bagdel. Desuden er det ikke nær så hård en belastning for din krop, som løbetræning er.

Så har du lyst til at få sved på panden og prøve Power walk? Så møde op på drosselvej 1 ved BIK Løb´s klubhus. Vi har opstart og informationsmøde mandag d.25 September kl. 18:10 - Vi træner mandag & onsdag kl. 18:30 samt. Vi går ca. 5 km

Da Power Walk I BIK Løb køre som en forsøgsordning resten af året, er træningen derfor gratis resten af året.

Venlig hilsen holdleder Tina Larsen



Information omkring Power Walk

Når du powerwalker er teknikken vigtig. Udover at korrekt teknik får dig til at se mere professionel ud, gør det også at du får det maksimale ud af gangen, og mindsker dine chancer for at få skader.
Derfor har vi lavet en guide, til hvilken kropsholdning der er den optimale:


Hoved:
 Hold hovedet i dets naturlige position, og lad være med at kigge nedad. Hold hele tiden blikket rettet et par meter frem.


Skuldre: 
Pas på med at komme til at trække skuldrene op omkring ørerne, lad dem være nede på plads.


Bryst:
 Din brystkasse skal være naturligt løftet. Forestil dig at du har en snor placeret midt i brystet, som trækker det opad.


Arme:
 Hold dine albuer naturligt bukket i 90 graders vinkel og armene ind til kroppen.  Sving armene hurtigt frem og tilbage og ikke ud til siderne. 
Armene skal følge fødderne, så de bringer dig hurtigere frem ad.


Hænder:
 Hold dine hænder let knyttet.  Du kan forestille dig at du har en sommerfugl i hånden som ikke må slippe ud, men som du heller ikke vil knuse.


Mave:
 Læn dig lidt fremover og sug navne en smule ind, så du ikke overstrækker lænden. 


Hofter:
 Brug dine hofter til at komme fremad, så du går i et hurtigt tempo. 


Lår:
 Tag flere skridt i minuttet end ved normal gang, og gør eventuelt skridtlængden lidt kortere. Hold knæet strakt på det ben du træder fremad med indtil du skal træde frem med det andet ben.


Fødder:
 Forestil dig, at du går på en line.  Lad dermed fødderne lande lige foran hinanden på den imaginære line. Lad fødderne lande med hælen først og rul så op igennem foden og sæt hurtigt af med tæerne. Sørg for at fødder og arme følges ad.


Vejrtrækning:
 Forsøg at trække vejret regelmæssigt.


Bonusinfo:
 Hvis du vejer 70 kilo, forbrænder du 400-650 kalorier på en times powerwalking, afhængigt af tempoet! Vejer du mere, forbrænder du også mere.